Nabór na aplikację uzupełniającą sędziowską


W mocy od: 4 czerwca 2024

Zasady kwalifikacji

Informacje dotyczące udziału w naborze na aplikację uzupełniającą sędziowską w 2025 r.

Stosownie do art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 23 stycznia 2009 r. o Krajowej Szkole Sądownictwa i Prokuratury (Dz. U. z 2022 r. poz. 217, dalej: „ustawa o KSSIP”), zgłoszenie do konkursu zawierające wszystkie wymagane dokumenty, wskazane w art. 37c ustawy o KSSiP, należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu IRK (opcja „Zapisz się” znajdująca się w niniejszej karcie) w terminie od 3 marca 2025 r. do 12 marca 2025 r. do godziny 13.00.

Złożenie zgłoszenia do konkursu w formie innej niż elektroniczna, z pominięciem systemu IRK, traktowane będzie jako bezskuteczne i niewywołujące skutków prawnych.

W związku z koniecznością składania zgłoszeń do konkursu wyłącznie w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu IRK, również wezwania do usunięcia braków zgłoszenia oraz zawiadomienia o pozostawieniu zgłoszenia bez dalszego biegu będą dokonywane w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu IRK – zgodnie z § 7 ust. 4 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2018 r. w sprawie przeprowadzania naboru na aplikację sędziowską i aplikację prokuratorską (Dz. U. z 2023 r. poz. 411).

Opłata za udział w konkursie wynosi 1166,50 zł i należy ją wnieść za pośrednictwem systemu „szybkich płatności” (opłata za transakcję po stronie KSSIP) na indywidualny rachunek bankowy, który zostanie wygenerowany w momencie dokonania zgłoszenia w systemie IRK. W przypadku, kiedy opłata zostanie wniesiona w sposób tradycyjny na wygenerowany w systmie IRK numer rachunku lub jeżeli opłatę za kandydata uiszcza inna osoba, w tytule przelewu należy wskazać imię i nazwisko kandydata, za którego opłata jest wnoszona z dopiskiem „Opłata za konkurs na aplikację uzupełniającą sędziowską w 2025 r.”.

W związku z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury zastrzega, że do zgłoszenia do konkursu składanego w formie elektronicznej mogą zostać załączone wyłącznie dokumenty wskazane w art. 17 ust. 4 albo 4a ustawy o KSSiP.

Ważne informacje dotyczące procesu składania zgłoszeń w systemie IRK

Uwaga! Zgłoszenie w systemie IRK należy wypełnić od razu w całości. Nie ma możliwości zapisania formularza ankiety personalnej i powrotu do wypełniania go w późniejszym czasie. Część informacji może być zapamiętana w sesji w przeglądarce, ale po zakończeniu sesji zostaną one usunięte. Zgłoszenie zostanie trwale zapisane w systemie IRK po zakończeniu uzupełniania ostatniej strony ankiety.

Zakończenie możliwości składania zgłoszeń

Możliwość dokonywania zgłoszeń w systemie IRK zostanie zablokowana 12 marca 2025 r. o godzinie 13:00. Nie później niż w określonym terminie należy:

       WAŻNE

Musisz zatwierdzić swoje zgłoszenie, aby było brane pod uwagę w procesie rekrutacji.
Po zatwierdzeniu zgłoszenia nie będzie można dokonywać w nim żadnych zmian!

✔ Potwierdź zgłoszenie

Wszystkich wymienionych powyżej czynności należy dokonać nie później niż we wskazanym wyżej terminie. Niedokonanie czynności we wskazanym wyżej terminie będzie skutkowało brakiem złożenia poprawnego zgłoszenia w konkursie i niedopuszczeniem do konkursu.

Dokumenty wymagane podczas składania zgłoszenia

Podczas dokonywania zgłoszenia koniecznym będzie wczytanie do systemu skanów następujących dokumentów:

Wszystkie wymienione powyżej dokumenty należy przygotować przed przystąpieniem do wypełnienia formularza ankiety personalnej. Każdy z dokumentów powinien być przygotowany w formie pojedynczego pliku (jeśli dokument składa się z kilku stron, należy je połączyć w jeden plik) oraz wczytany do systemu w odpowiednim polu formularza ankiety personalnej. Wczytanie dokumentów niekompletnych, uszkodzonych lub nieczytelnych będzie traktowane jako złożenie wadliwego zgłoszenia i może skutkować niedopuszczeniem do konkursu.

Dane kontaktowe

Wszystkie pytania dotyczące konkursu, w tym prośby o poprawienie lub zaktualizowanie danych, należy kierować za pośrednictwem zakładki „Pomoc” w systemie IRK, tożsamo jak wniosek o udostępnienie skanu arkusza odpowiedzi z jednoczesnym podaniem kodu kandydata z pierwszego etapu konkursu.

Informacje w sprawie konkursu udzielane są pod numerami telefonów: